Energii neconvenționale

Energia nucleară pusă la zid de bateria Tesla?

Energia nucleară pusă la zid de bateria Tesla?

În ultimii ani am asistat la lupta continuă dintre partizanii utilizării energiei nucleare și susținătorii energiilor neconvenționale. Oricât de mult ar fi dorit ”verzii” să popularizeze și implementeze sisteme de energie neconvențională, ei se loveau de aceeași problemă: oricare ar fi fost forma de energine neconvențională, aceasta este produsă periodic, după un program influențat 100 % de factorii de mediu, vreme, etc.

Energia solară este pe departe cea mai ușor de obținut, însă ciclul natural zi / noapte precum și eventualele perioade cu radiație solară redusă nu-i permiteau utilizarea decât prin scheme financiare complicate care necesitau valorificarea surplusului de energie în timpul zilei și preluarea de energie din sistem în timpul nopții.

Era nevoie de o metodă eficientă de stocare a energiei electrice, cu un randament bun și un cost redus. Acumulatorii clasici sunt foarte scumpi și au performanțe îndoielnice atunci când sunt supuși la cicluri repetate și incomplete de încărcare / descărcare.

Iată însă că pe piața acumulatorilor din domeniul casnic intră un pionier al mașinii electrice, firma americană Tesla. După ce și-a dovedit eficiența în construirea unui automobil electric, firma Tesla preia o importantă parte din acesta – bateria – pentru a o propune utilizatorilor casnici.

După ce principalii competitori europeni Sungevity și Sonnenbatterie au anunțat prețuri de aproximativ 10000 USD pentru o baterie casnică necesară stocării energiei solare sau eoliene, Tesla propune un preț de 3500 USD, spulberându-și competitorii.

Aș vrea să repet, bateria Tesla NU funcționează singură. Ea are nevoie de (și în SUA este propusă spre contractare împreună cu) sisteme de producere a energiei electrice din surse neconvenționale – energie solară și sau eoliene ( de exemplu proiectul SunCity).

Baterie Tesla și panouri fotovoltaice

Baterie Tesla și panouri fotovoltaice

Am spus în titlu și repet că această tehnologie provoacă deja pe producătorii din domeniul nuclear.
Vă prezint mai jos un calcul făcut în Marea Britanie.
Cele mai noi centrale nucleare vor putea oferi energie electrică la un preț de 16 cenți pentru un kilowatt oră. (noul reactor propus pentru Hinkley Point, Somerset, Anglia).
Energia solară costă în medie 6 – 7 cenți, iar cea eoliană 4 – 5 cenți. Adunând cei 2 cenți propuși de producătorii bateriei Tesla, obținem un preț al energiei de jumătate decât cel al energiei produsă în reactoare nucleare.
Sună bine, nu-i așa?
Dacă acum suntem în sezonul meciurilor de box, Tesla vs Uraniu = 1 la 0 prin knock out.

View Comments (2)

2 Comments

  1. radu

    8 mai 2015 at 6:56

    Mai este un aspect important. Poate fi folosită și pentru exploatarea diferenței de prețuri oferite de operatorii tradiționali între zi și noapte. Inclusiv în România sunt asemenea tarife, și în 10 ani poți să acoperi costul bateriei… la noi. Dacă cuplezi și cu panouri probabil ca poți să ajungi la break even și mai repede 🙂

    • Mihai Stescu

      8 mai 2015 at 7:43

      Salut Radu, îți mulțumesc pentru comentariu. Ai dreptate, este o metodă de a o folosi independent, rămâne de văzut dacă în 10 ani se vor păstra aceste reglementări având în vedere surplusul de energie din timpul zilei (energia solară se va dezvolta exponențial – cred eu) și mi-e tare teamă că operatorii își vor reconsidera politicile. Din câte am citit eu, Tesla propune bateria cu precădere celor care o combină cu energie solară.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Energii neconvenționale
@MihaiStescu

Project Manager Blogdetehnologie.ro, blog personal: mihai.stescu.ro

More in Energii neconvenționale

Solar Impulse încheie cu succes călătoria în jurul lumii

Mihai Stescu26 iulie 2016

Toshiba testează un autobuz electric cu încărcare contactless

Mihai Stescu31 mai 2016

Solar Impulse 2 – Zborul 11 / 13 Phoenix – Tulsa

Mihai Stescu18 mai 2016

Solar Impulse 2 – Zborul 10 / 13 San Francisco – Phoenix

Mihai Stescu12 mai 2016

Solar Impulse 2 – Zborul 9 / 13 Hawaii – San Francisco

Mihai Stescu3 mai 2016

Solar Impulse e gata să-și continue aventura

Mihai Stescu7 martie 2016
google-solar

Google își adaugă o capacitate de 842 MW energie regenerabilă

Mihai Stescu4 decembrie 2015

Honda lansează noul model de mașină propulsată cu hidrogen

Mihai Stescu28 octombrie 2015
Honda power exporter 9000

Honda propune utilizarea autovehiculelor electrice ca și geneatoare de curent pentru case

Mihai Stescu12 octombrie 2015