Energii neconvenționale

Cum vi se pare ideea să stocăm energie în trenuri?

Cum vi se pare ideea să stocăm energie în trenuri?

Știm cu toți despre necesitatea stocării energiei, mai ales atunci când provine din surse neconventionale care de obicei nu produc energie 24 de ore din 24.
Cel mai obișnuit mod de a stoca energie într-o rețea energetică este folosirea excesului de energie pentru a pompa în amonte apă care ulterior se va utiliza pentru producerea energiei electrice când este necesară.

Această metodă este foarte eficientă însă necesită multă apă și spațiu corespunzator de stocare (lacuri de acumulare).
Vă vine să credeți că se mai poate stoca energie și fără a folosi apă?

O companie din California, Advanced Rail Energy Storage (ARES) a inventat o soluție de stocare pe uscat a energiei utilizând locomotive electrice.

ARES utilizeaza trenuri pentru a stoca energie

ARES utilizeaza trenuri pentru a stoca energie

Tehnologia propusă de ARES presupune deplasarea la deal a unor blocuri grele din beton, utilizând energia produsă în exces în centralele solare sau eoliene atunci când cererea de electricitate este redusă. Atunci când este necesară energie, locomotivele sunt trimise la vale și folosind frânarea regenerativă, produc energie electrică.

Blocuri de beton încărcate in locomotive electrice

Blocuri de beton încărcate in locomotive electrice

Compania susține că sistemul poate răspunde în interval de câteva secunde, producând energie constantă pentru o perioadă de 8 ore, cu un randament încărcare / descărcare de 80 %.

Testarea sistemelor de stocare energie

Testarea sistemelor de stocare energie

După testarea unui sistem pilot pe o cale ferată în lungime de 268 metri în Tehachapi, California, compania ARES a primit arobarea Comisiei de Utilități Publice din Nevada să construiască un sistem de stocare a energiei în munții Nevada din SUA.

Peste câțiva ani, o flotă de locomotive electrice de 300 de tone se vor deplasa în sus și în jos pe o pantă de 7.2 % producând 50 MW de energie produsă rapid pentru a stabiliza rețeaua energetică din California. Cele 34 locomotive vor rula pe un segment de cale ferată de 9.2 km lungime, cu o diferență de nivel de 640 metri.

Conform precizărilor lui Jim Kelly, CEO al ARES, sistemul poate fi instalat cu jumătate din costurile oricărei alte tehnologii de stocare. Această tehnologie nu emite poluanți, nu arde combustibili, nu necesită apă și are impact minim asupra terenului.

Sistemul este extrem de scalabil, putînd fiind implementat plecând de la instalații cu puteri de 100 MW care au capacitați de stocare de 200 MWh până la sisteme de 2-3 GW cu capacități de stocare de 16-24 GWh.

Click to add a comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Energii neconvenționale
@MihaiStescu

Project Manager Blogdetehnologie.ro, blog personal: mihai.stescu.ro

More in Energii neconvenționale

Celebrele taxiuri londoneze devin electrice

Mihai Stescu10 decembrie 2017

Solar Impulse încheie cu succes călătoria în jurul lumii

Mihai Stescu26 iulie 2016

Toshiba testează un autobuz electric cu încărcare contactless

Mihai Stescu31 mai 2016

Solar Impulse 2 – Zborul 11 / 13 Phoenix – Tulsa

Mihai Stescu18 mai 2016

Solar Impulse 2 – Zborul 10 / 13 San Francisco – Phoenix

Mihai Stescu12 mai 2016

Solar Impulse 2 – Zborul 9 / 13 Hawaii – San Francisco

Mihai Stescu3 mai 2016

Solar Impulse e gata să-și continue aventura

Mihai Stescu7 martie 2016
google-solar

Google își adaugă o capacitate de 842 MW energie regenerabilă

Mihai Stescu4 decembrie 2015

Honda lansează noul model de mașină propulsată cu hidrogen

Mihai Stescu28 octombrie 2015