Tehnologii

Trenul japonez cu levitație magnetică stabilește un nou record de viteză

Trenul japonez cu levitație magnetică stabilește un nou record de viteză

Am auzit de mult timp de interesul deosebit al japonezilor pentru transportul feroviar de mare viteză. În Japonia se folosesc deja trenuri pe bază de levitație magnetică (sau efectul Maglev).

Un tren maglev al companiei Japan Railway a atins săptămâna trecută viteza de 603 km/h pe un circuit experimental în Yamanashi, stabilind un nou record mondial.

Comunicatul companiei japoneze anunță că trenul s-a deplasat mai mult de 10 secunde cu o viteză de peste 600 km/h, timp în care a parcurs 1.8 kilometri.

Adică în timp ce citiți această propoziție, trenul se deplasează pe o distanță egală cu lungimea a 20 de stadioane.
Fostul record de viteză din 2003 fusese stabilit pentru o viteză de 581 km/h.

Cel mai rapid tren din lume care operează pe o rută comercială este în China. La Shanghai, trenul maglev circulă cu viteza de 430 km/h.

Cu ajutorul unor șine de ghidaj și a unor câmpuri magnetice foarte puternice, trenul plutește la 10 cm de șine, eliminănd astfel total frecarea.

Compania Japan Railway intenționează să opereze un astfel de tren pe rute Tokyo – Nagoya, undeva prin 2027. Călătoria între cele două orașe (350 km) durează acum 5 ore cu mașina dar timpul se va reduce la 40 minute cu trenul maglev.

View Comments (3)

3 Comments

  1. Gabryell

    26 aprilie 2015 at 11:34

    Bravo lor. Adica inteligenta sclipeste doar prin unele parti, ma-ntelegi ??? Ca nu orice tren isi are nashu!!! Sau da ??? Unii se joaca cu levitatia iar altii refuza sa creada in posibilitati …

  2. Adrian Popescu

    28 aprilie 2015 at 8:49

    Important acum este ca si sistemele de siguranta sa tina pasul cu viteza trenului(vezi acidentele din china). Sunt curios daca vor exista vreodata trenuri care sa circule in vid(tunel vidat)? Ar fi clar mult mai rapid si mai economic(ca si consum de electricitate, nu ca si constructie) si formele aerodinamice ar deveni inutile(vezi aspectul frontal al acestui tren).

    • Mihai Stescu

      28 aprilie 2015 at 8:56

      Salut Adrian. Multumesc mult de vizita si comentariu. Siguranța e importanta. De asta si termenul relativ indepartat de implementare 2027. In ceea ce priveste trenurile in vid, cred ca infrastructura e mai complicat de construit si intretinut. In ceea ce priveste forta de frecare ar fi interesant sa aflam raportul de energie consumat prin frecarea cu șinele și cea cu aerul.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Tehnologii
@MihaiStescu

Project Manager Blogdetehnologie.ro, blog personal: mihai.stescu.ro

More in Tehnologii

Huawei eLTE SafeCity câștigă premiul ”Future Technology”

Mihai Stescu26 mai 2017

Korea intră în cursa pentru Hyperloop

Mihai Stescu23 ianuarie 2017
credit foto Mediafax

O simplă clapetă te apără de probleme

Mihai Stescu13 octombrie 2016

Heavn One, o lampa inteligentă care imită spectrul luminii naturale

Mihai Stescu19 august 2016

Saint-Gobain: campionul soluțiilor inovatoare la jocurile olimpice de la Rio 2016

Mihai Stescu10 august 2016

Proiectoarele BenQ profesionale susţin proiecţiile festivalului de film TIFF 2016

Mihai Stescu17 mai 2016

Samsung dezvoltă ecosistemul Galaxy S7 oferind mai mult conținut pentru Gear VR

Mihai Stescu17 mai 2016

Samsung lansează în România noua serie SUHD TV 2016

Mihai Stescu10 mai 2016

Investitori și manager de top din companii precum Tesla, Hotmail, NASA, Skype și SoundCloud se întâlnesc la Techsylvania

Mihai Stescu9 mai 2016