După o binemeritată odihnă, Solar Impulse 2 și echipajul său sunt gata să continue aventura lor în jurul lumii.
Bertrand Piccard, Andre Borschberg și întreaga lor echipă tehnică au început în Hawaii pregătirile pentru următoarele segmente de zbor.
Profitând de vremea bună, echipa a efectuat un al doilea zbor de antrenament, care le-a permis să verifice toate sistemele.
Avionul a urcat fără probleme la 7925 m, care reprezintă altitudine de croazieră pentru Solar Impulse 2 în timpul zilei. La această altitudine, celulele fotovoltaice au o eficiență foarte bună care permite încărcarea la maxim a acumulatorilor.
În timpul unui zbor, Solar Impulse 2 rămâne pe timpul zilei la această altitudine și pe măsură ce radiația solară scade în intensitate odată cu venirea serii, pilotul conduce avionul într-un traiect descendent, către destinație.
Iată un grafic cu variația altitudinii în timpul unui zbor:
Sistemul de menținere a conținutului de oxigen în aerul carlingăi este activat cțnd se depășește altitudinea de 3600 m. De la baza de comandă s-a monitorizat continuu funcționarea acestui sistem și testele au fost pozitive.
În timpul zborului îndelungat pe segmentul Nagoya – Hawaii (5 zile), s-a remarcat o supraîncălzire a bateriilor. Din acest motiv specialiștii echipei au pregătit un sistem de răcire pentru acumulatori. În timpul celul de-al doilea zbor de test s-a testat o supraîncărcare a bateriilor, moment în care ssitemul de răcire a intrat în funcțiune, dovedindu-se eficient.
Primul zbor oficial va avea loc în luna aprilie, moment mult așteptat de echipa Solar Impulse și desigur și de noi admiratorii acestui proiect îndrăzneț.
Facebook
Twitter
RSS