Este clară competiția marilor giganți industriali în domeniul energetic. Nu numai că o sursă de energie ieftină și simplă va schimba lumea, dar și inventatorul și producătorul ei vor avea un cuvânt greu de spus în destinul acesteia.
Nu ne miră să aflăm că Lockheed Martin – corporația americană atât de cunoscută în domeniul aerospațial atacă domeniul energiei.
Un reactor de fuziune atomică extrem de compact a fost dezvoltat de Skunk Works, divizia de tehnologii experimentale a lui Lockheed Martin. Are mărimea unui motor de avion și poate alimenta cu energie nave spațiale, avioane și chiar orașe. Skunk Works estimează că acest reactor ar putea fi operațional în 10 ani.
Potrivit Dr. Thomas McGuire, conducătorul Skunks Work, intervievat de Aviation Week, noua tehnologie se deosebește cu mult de proiectul de origine sovietică tokamak. În acesta, sub formă de tor, știm cu toții că reacția de fuziune este închisă într-un câmp magnetic produs cu mari costuri energetice, ceea ce duce la capacități reduse de producere eficiente ale energiei.
Iată o schiță a clasicului tokamak:
Cheia invenției de la Skunk Works este designul tubular, ceea ce permite depășirea proiectelor clasice care limitează cantitatea de plasmă pe care o pot menține, de aceea mărimea lor este atât de mare.
Procentul de plasmă vs volum reactor la reactorul clasic este de 5 %, pe când modelul produs de Skunk Works ar putea depăși 100 %.
Această arhitectură permite mărimi de 10 ori mai mici la aceeași putere generată. În 2020 se va putea produce un astfel de reactor cu putere de 500 MW. În acest fel, utilizarea fuziunii va fi deschisă către mai multe domenii, nu numai pentru uriașele și foarte scumpele centrale atomice.
Facebook
Twitter
RSS