Pneurile clasice cu pernă de aer ne oferă momentan călătorii deosebit de plăcute și confortabile. Privind mai în detaliu tehnologia care le susține observăm că pneurile clasice sunt rezervoare de gaze presurizate, supuse continuu la forțe importante și a căror distrugere poate aduce după sine accidente, câteodată foarte grave.
Folosim aceste pneuri de aproape 130 de ani, mai ales că au fost îmbunătățite de când John Dunlop le-a inventat (ca și cauciucuri de bicicletă pentru copilul său). Se pare însă că noi tehnologii sunt țintite de către producătorii de pneuri. Hankook încearcă să implementeze cauciucuri fără pernă de aer (airless) pentru autovehicule private.
În locul aerului presurizat folosit ca amortizor de șocuri și ca susținător al greutății vehiculului, cauciucurile airless (numite și non pneumatice) folosesc materiale deformabile (de obicei pe bază de cauciuc) pentru a obține același efect. Câteva explicații găsiți în filmul de mai jos:
Există deja cauciucuri airless în producție: Michelin vinde modelul Tweel pentru vehicule agricole, iar Polaris echipează standard un model de ATV din 2013. Hankook țintește deja mai mult decât utilizări particulare, înderptându-și testele către automobile.
Testele au inclus rulări inclusiv cu viteze de 130 km / h, cu schimbări bruște de direcție și solicitări importante, rezultând o bună eficiență și o rezistență deosobită la uzură. Concluzia testelor este că putem deja spera la integrarea pe scară largă a cauciucurilor airless cât mai curând.
Important este că și în ceea ce privește procesul de producție, Hankook a adus multe îmbunătățiri, reducând etapele de fabricare de la 8 la 4. Cauciucurile airless sunt și reciclabile ceea ce le aduce tot mai aproape de producția de serie.
Facebook
Twitter
RSS