Vremurile actuale sunt dificile pentru comercianţii cu amănuntul. Costul şi complexitatea funcţionării afacerii pe un număr tot mai mare de canale este tot mai ridicat, marjele se micşorează, iar necesitatea de a oferi preţuri competitive se simte mai acută ca niciodată.
Clienţii sunt, de asemenea, mai informaţi, mai pretenţioşi şi mai capricioşi, beneficiază de multe opţiuni online şi magazine pentru a alege. Comercianţii cu amănuntul fac faţă acestor tendinţe prin utilizarea tehnologiei pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor şi pentru a-şi proteja marjele.
În urma unui raport realizat de Oracle reiese faptul că principalii comercianţi cu amănuntul şi persoanele influente îşi împărtăşesc opiniile asupra a ceea ce le rezervă 2018. Prin informaţiile obţinute de la aceştia, Oracle a explorat 5 tendinţe principale care remodelează comerţul cu amănuntul şi conturează modul în care brandurile ar trebui să răspundă:
- Reconturarea magazinului pentru clienţii digitali
Magazinele fizice concurează în mod direct cu beneficiile economice și avantajele oferite de rivalii online pentru a câștiga atenția consumatorilor care sunt din ce în ce mai predispuși să facă cumpărături din confortul propriei lor case. Pentru a supraviețui, comercianţii cu amănuntul apelează la tehnologie și utilizează realitatea virtuală şi augmentată, în special pentru a-şi entuziasma clienţii şi pentru a-şi expune produsele în moduri noi.
„Oamenii au nevoie de un motiv să-şi părăsească casele şi să meargă la magazine iar „experienţa” este cuvântul cheie. Consumatorii vizitează magazine pentru servicii incredibile şi pentru a interacţiona cu produsele în moduri pe care nu le pot face online”, menționează Graham Soult, Fondator şi analist de retail, CannyInsights.com.
- Dejucând planurile lui Goliath
În ciuda provocărilor lansate de impactul online al companiilor „Goliath”, cum ar fi Amazon şi Alibaba, care au surclasat atât de multe alte afaceri, este important să reţinem că principalele pieţe online sunt doar platforme. O mare parte din cumpărători încă mai doresc să se simtă apreciaţi, să beneficieze de un serviciu personalizat şi de o interacţiune umană autentică. Cu excepţia cazului în care consumatorii au nevoie urgentă de un produs, majoritatea sunt bucuroşi să aştepte o zi sau două în plus pentru un produs mai bun sau pentru opţiuni de livrare mai potrivite stilului lor de viaţă.
„Singura modalitate de a-l învinge pe Goliath este să înţelegem cum funcţionează şi să-i dejucăm planurile. Comercianţii cu amănuntul mai mici pot câştiga inimile şi minţile clienţilor prin crearea unui serviciu mai personalizat şi specializat şi diferenţiindu-se printr-o abordare mai flexibilă, adaptată, de la alegerea produsului până la livrare”, menționează Dominic Regan, Director senior aplicaţii de logistică, Oracle EMEA.
- Crearea unui lanţ de aprovizionare infailibil
PCA Predict arată că 65% dintre comercianţii cu amănuntul din SUA, Germania şi Regatul Unit suportă costuri semnificative din cauza livrărilor întârziate sau nereuşite.
Orice situaţie când un produs nu mai este pe stoc reprezintă o oportunitate garantată pierdută, totuşi, există şi o economie falsă în supra-stocuri. Costul depozitării, pierderii şi reducerii sau eliminării articolelor nevândute creşte rapid. Retailerii au nevoie de un lanţ de aprovizionare care să fie receptiv, transparent şi flexibil şi care să le permită să ofere un serviciu fiabil în faţa unei cereri imprevizibile.
Cu alte cuvinte, afacerea modernă cu amănuntul devine o organizaţie autonomă digitală, în care datele se deplasează automat în susul şi în josul lanţului valoric, iar procesele se adaptează la nevoile şi obiceiurile în schimbare ale cumpărătorilor „.
- Mobilizarea angajaţilor
Comercianţii cu amănuntul trebuie să ofere angajaţilor instrumentele, instruirea şi accesul la informaţiile de care au nevoie pentru a oferi un serviciu excepţional. Scopul este de a oferi o experienţă perfectă în magazin, în care orice angajat este capabil să se ocupe de orice interacţiune cu clienţii.
Clienţii nu vor să stea prea mult în magazin în timp ce un angajat dispare în căutarea răspunsurilor; ei doresc ca nelămuririle lor să fie explicate imediat. Clienţii sunt bine informaţi atunci când vizitează un magazin şi se aşteaptă ca angajaţii să-i ajute în moduri care nu sunt disponibile online. Pentru un agent de vânzări care trebuie să urmărească sute de produse, este imposibil să fie informat în legătură cu fiecare detaliu fără o asistenţă tehnologică.
Conform datelor furnizate de specialişti în domeniul recrutării, majoritatea (54%) dintre angajaţii din magazinele de vânzări cu amănuntul au mai puţin de 35 de ani. Cei mai mulţi sunt pe deplin familiarizaţi cu cele mai recente tehnologii şi se aşteaptă ca magazinul să dispună de acelaşi nivel de dotări astfel încât la locul de muncă să aibă aceleaşi resurse pe care le au în viaţa lor de zi cu zi.
- Modificaţi, dar nu lăsaţi perturbarea creată să devină o distragere a atenţiei
Chiar înainte ca comerţul electronic să devină normă, schimbarea a reprezentat o constantă în retail. Am văzut evoluţia. De la pieţe până la supermarketuri, de la proces manual până la automatizare şi de la împachetatori la autoservire, să nu mai vorbim de trecerea de la vânzările locale la cele globale. În schimb, interesul tot mai mare pentru băuturile şi produsele alimentare speciale şi unice îi atrage pe clienţii din supermarketuri către retailerii locali independenţi.
Desigur, evoluţia trebuie să fie bazată pe înţelegerea deplină a clientului. Aceştia trebuie să facă acest lucru cu o atenţie deosebită pentru ceea ce doresc clienţii lor şi să fie pregătiţi să înveţe şi să se adapteze rapid, astfel încât să-şi poată ajusta serviciile pentru schimbarea obiceiurilor cumpărătorilor.
Mai multe detalii, aici: http://www.oracle.com/goto/retail-tomorrow-today
Informații despre Oracle
Platforma cloud de la Oracle oferă suite de aplicații complete SaaS pentru ERP, HCM și CX, plus cea mai bună platformă din clasa sa de baze de date sub formă de serviciu (PaaS), precum și infrastructură sub formă de serviciu (IaaS) din centre de date aflate în cele două continente americane, Europa și Asia. Pentru mai multe informații despre Oracle (NYSE:ORCL), vă rugăm să ne vizitați la www.oracle.com.
Facebook
Twitter
RSS