Evenimente

Despre Stage Tech Lights & Sound, într-un interviu cu D-l Gabriel Tudor

Despre Stage Tech Lights & Sound, într-un interviu cu D-l Gabriel Tudor

Am stat de vorbă zilele trecute cu D-l Gabriel Tudor, despre evenimentul anunțat pentru 26 – 29
iunie la Opera Comică pentru Copii, Stage Tech: Lights & Sound.

 

  1. Îmi spuneți, vă rog, câteva cuvinte despre dumneavoastră, firma Zeedo și cum vă poziționați în piața românească a echipamentelor de entertainment?

Suntem o companie pe piata de profil infiintata in anul 2007, cu un istoric in productia tehnica a evenimentelor, care incepand din anul 2010 activeaza strict in piata de integrari de sisteme profesionale audio, iluminat, scena cat si retail de echipamente audio, instrumente muzicale si multe alte produse din domeniul entertainment.

In prezent, Zeedo este compusa din 3 divizii: Integrarea de Sisteme – Retail – Distributie de echipamente. Practic ne dorim ca la noi sa gasesti intreaga solutie tehnica, plecand de la concept, proiectare, consultanta si achizitie de echipamente, integrarea lor si nu in ultimul rand suportul tehnic pentru folosirea echipamentelor la capacitate maxima.

Ne adresam atat publicului amator, ce este ori pasionat ori la inceput de drum intr-o cariera muzicala, cat si profesionistilor, integratorilor de sisteme si firmelor mari din industria de evenimente care doresc sa beneficieze de cele mai bune solutii tehnice.

 De la an la an inceram sa adaugam in portofoliu cat mai multi producatori de renume mondial de echipamente, iar aceste echipamente sa le punem la dispozitie pentru testare in Showroom-ul din Bucuresti.  Pe langa asta, ne concetram din ce in ce mai mult pe dezvoltarea de proiecte ce au ca scop dezvoltarea cunostintelor oamenilor din industrie.

 

  1. De ce un eveniment despre echipamente profesionale pentru entertainment?

Pentru ca Zeedo este la baza integrator de sisteme profesionale din acest domeniu si pentru ca suntem la curent cu nevoia de know-how si invatare a pietei romanesti.

Acest eveniment va aduce la un loc unele dintre cele mai avansate echipamente si solutii de iluminat si sonorizare, impreuna cu un pachet masiv de traininguri, „how to-uri” si alte sfaturi extrem de pretioase venite direct de la Product Specialist-ii producatorilor.

  1. Este piața românească de evenimente suficient de dezvoltată pentru a susține industria de entertainment?

Voi raspunde in primul rand cu o metafora din domeniul tehnic: piata romaneasca are foarte mult „headroom” dar este important cum il exploatam.

Romania este intr-o crestere substantiala din toate punctele de vedere pe acest segment. Evident nu se poate ridica la nivelul pietelor din Vest momentan, dar din experienta noastra internationala, pot spune ca nu suntem cu mult mai prejos fata de Occident. Este nevoie in schimb, ca aceasta piata sa functioneze precum cei din strainatate, deoarece aceasta este cheia succesului. Este important sa se inteleaga rolul echipamentelor, performantele lor, destinatia si aplicabilitatea lor, o balanta corecta intre performantele echipamentelor ce formeaza un sistem si nu in ultimul rand faptul ca un echipament avansat nu inseamna mai nimic daca nu avem si personal calificat pe masura. Romania are foarte multi tehnicieni si ingineri buni dar de multe ori se intampla ca HR-ul domeniului sa foloseasca „oameni buni la toate”.

In acelasi timp, dupa cum observam in ultima perioada, au aparut diferite festivaluri ce atrag din ce in ce mai multi oameni, trupe din ce in ce mai cunoscute si evident productii tehnice extrem de ample. Suntem bucurosi sa observam ca inclusiv concertele 100% autohtone au productii tehnice din ce in ce mai avansate si sunt folosite echipamente cu adevarat profesionale.

  1. Cum au evoluat profesioniștii din domeniul industriei de entertainment în România?

 

Dupa cum spuneam si mai sus Romania are profesionisti cu adevarat in acest segment. Multi din oamenii cheie au evoluat cel mai probabil singuri, prin experienta capatata „pe teren”. Este important acest aspect, dar la un nivel extrem de ridicat este nevoie de o evolutie scolita cu pregatire la nivel inalt.

 

  1. Sunt concertele și evenimentele organizate în România, din punct de vedere al tehnicii, comparabile cu cele din străinătate?

Marile festivaluri romanesti nu se diferentiaza cu mult fata de cele din strainatate si acest lucru se datoreaza firmelor de profil, tehnicienilor cat si al organizatorilor de evenimente. Din pacate insa la acestea de multe ori se folosesc echipamente provenite de la firme de rental din afara Romaniei.

In schimb concertele si festivalurile locale nu sunt dpdv tehnic la acelasi nivel cu cele din strainatate. Este totusi de inteles acest lucru, bugetele nu sunt similare si acest lucru evident diminueaza calitatea si cantitatea.

 

  1. Puteți să-mi amintiți câțiva artiști din România pe care îi cunoașteți că acordă atenție deosebită echipamentelor utilizate în concerte?

Echipamentele se impart in multe categorii: daca vorbim de sunet se acorda o importanta mai mare, dar daca vorbim de efecte vizuale, atunci de multe ori „ele vin la pachet cu scena”.

Noi cei din acest domeniu ii cunoastem bine pe cei ce inteleg ca un inginer de sunet langa ei ii face sa fie mai buni, ca un microfon, un preamplificator, un instrument, un DI box sau chiar un cablu de calitate pot face diferenta dintre un artist talentat si un artist profesionist.

Exista in schimb termenul de „light designer” care concepe un spectacol de lumini sa se identifice cu trupa sau cu artistul de pe scena. Din pacate nu exista multi astfel de profesionisti care sa fie strict ai unei trupe si care sa faca parte din echipa acestora in mod constant. Show-ul de lumini schimba starea de spirit al unui concert, dar totusi, light designerul inca nu este vazut ca un necesar.

In ultima perioada si aici a crescut piata Romaniei dar sunt si momente de crestere fortata, precum echipamente extrem de scumpe dar utilizate la capacitatea de 20%. Evident sunt trenduri de echipamente utilizate pe care unii le copiaza, neintelegand de ce.

Prefer sa nu numesc nici artisti care acorda atentie cat nici artisti care nu acorda, dar balanta se inclina catre cei care sunt atenti si pe tehnica si tehnologia folosita.

  1. Ce vă propuneți prin organizarea acestui eveniment?

Sunt multe lucruri pe care le dorim:

Sa aratam cele mai avansate echipamente din acest domeniu si sa facem o mare parte din piata sa inteleaga de ce / cand / cum trebuie utilizate.

Sa impartasim experienta noastra si experienta producatorilor cu piata romaneasca.

Sa socializam si sa ne impartasim experientele cu toata lumeai si sa conlucram pentru cresterea domeniului.

Sa crestem acel „20%” mentionat mai sus prin trainingurile de system engineering, audio engineering, lighting operator din cadrul STLS.

Sa ne convingem ca Romania nu va mai avea nevoie de echipamente sau personal din strainatate.

Sa crestem un brand precum Stage Tech: Lights & Sound in ceva poate mult mai indraznet, care poate va fi o referinta peste ceva ani.

Sa educam dpdv tehnic aceasta piata.

 

  1. Care sunt principalii producători care vor fi reprezentați la eveniment?

 

Sunt 5 producatori pentru aceasta editie:

Digico – lider mondial in productia de console de mixaj audio.

Kling&Freitag – un mare producator de sisteme de sonorizare.

Elation Lighting- un mare producator de lumini de show.

Elation M-series – un renumit producator de console de lumini.

SRS Light – Un producator specializat in productia de distributii electrice, dimmeri si nu numai.

 

  1. Dintre echipamentele prezentate la eveniment, îmi puteți aminti câteva noutăți?

Probabil piesa de rezistenta va fi noua boxa revolutionara Kling & Freitag Spectra abia lansata anul acesta, cat evident si seria de console de mixaj SD de la Digico.

Sa nu uitam ca vom avea peste 20 de modele de moving head-uri si proiectoare de la Elation, ce au fost folosite si in show-ul Eurovision din 2017.

Si cea mai mare noutate este ca pentru prima data in Romania, 4 producatori de renume mondial isi aduc halele pline de echipamente in Romania.

  1. Cât de important este know how-ul în acest domeniu?

Pot spune ca este mai important chiar si decat echipamentele.

 

  1. Ce vor putea învăța participanții din sesiunile de training pe care intenționați să le organizați în cadrul evenimentului?

Cand / cum si de ce trebuie sa alegem un sistem de sunet?

Care sunt aplicatiile destinate fiecarui sistem de sunet?

Ce inseamna procesarea unui sistem de sunet si cum se face.

Training introductiv / mediu / avansat si extrem de avansat pentru consolele de mixaj Digico.

Training pentru consolele de lumini M-Series.

Vor putea face diferenta si comparatii in timp real intre diferite tipuri de sisteme de sunet, intre diferite pupitre de mixaj, moving head-uri si multe altele.

Vor putea invata din experientele product specialist-ilor de la cei 4 productori.

 

Vă mulțumesc pentru răspunsuri, ne vedem la eveniment!

Click to add a comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Evenimente
@MihaiStescu

Project Manager Blogdetehnologie.ro, blog personal: mihai.stescu.ro

More in Evenimente

Milestone Technology Day România 2024

Mihai Stescu5 iunie 2024

Aiwa revine în România distribuit de MGT Educational

Mihai Stescu23 august 2023

Monitorul de gaming Philips Evnia reinventează regulile jocului

Mihai Stescu20 ianuarie 2023

Biel Glasses și Panasonic prezintă la CES 2023 ochelarii inteligenți care schimbă viața persoanelor cu deficiențe de vedere

Mihai Stescu6 ianuarie 2023

CES 2023: Kingston Technology prezintă noi produse din gama performance si seria IronKey

Mihai Stescu5 ianuarie 2023

Codiax 2022 vine la București

Mihai Stescu4 noiembrie 2022

Am fost la Forumul Parlamentar – Privat

Mihai Stescu18 octombrie 2022

Big Data Week, festivalul internațional al datelor, la București

Mihai Stescu10 octombrie 2022
Techsylvania 2022

Techsylvania 2022 – a noua ediție a celui mai important eveniment de tehnologie din România

Mihai Stescu17 mai 2022