Tehnologii

NASA testeaza EMDrive, motorul care ar putea echivala Warp Drive din Star Trek

NASA testeaza EMDrive, motorul care ar putea echivala Warp Drive din Star Trek

NASA a testat o tehnologie de propulsie spațială electromagnetică, denumită EMDrive, care până acum a fost extrem de controversată. Se pare chiar că această tehnologie este posibilă, aducând la realitate un îndeungat vis al comunității Sci-Fi.
EMDrive este o tehnologie care ar putea ieftini simțitor lansarea sateliților și în același timp poate fi soluția de rezolvare a crizei energiei prin captarea energiei solare de către sateliți și transmiterea ei pe Pământ.

Această tehnologie a fost gândită și dezvoltată de un om de știință britanic, Roger Shawyer, care a fost ridiculizat mulți ani de comunitatea științifică, deși compania Boeing a licențiat EMDrive.

NASA a testat pentru o perioadă această tehnologie și a confirmat pe 29 Aprilie că cercetătorii de la Centrul Spațial Johnson au pus în practică cu succes un sistem cu propulsie electromagnetică în vid și că deși tehnologia părea imposibilă, a funcționat.

Măsurătorile forței de propulsie a lui EMDrive sfidează fizica tradițională, ale cărei principii susțin că o cavitate închisă (microundă) ar fi neutilizabilă pentru propulsie spațială conform legii de conservare a impulsului.

Aceste rezultate au fost publicate de José Rodal, Jeremiah Mullikin și Noel Munson pe blogul Nasa Spaceflight.

EMDrive se bazează pe teoria relativității speciale care susține că este posibil să convertim energia electrică în impuls fără necesitatea de a arunca niciun agent reactiv.

Criticii lui Shawyer spun că potrivit legii de conservare a impulsului, teoria lui nu funcționează, deoarece pentru ca un corp să fie împins înainte, el trebuie să arunce înapoi la spatele lui, în direcție opusă.

Totuși EMDrive conservă impulsul și energia – pe scurt, electricitatea este convertită în microunde iar aceastea aruncate în spatele dispozitivului, l-ar împinge în direcția opusă.

Motorul Emdrive shawyers-spr-ltd

Motorul Emdrive shawyers-spr-ltd

Mai mult, motorul imaginat în Star Trek – cu efect Warp, ar putea fi posibil. Practic NASA a inventat accidental motorul warp, folosind tehnologia EMDrive. Cu o această tehnologie s-ar putea propulsa navele spațiale cu viteze mai mari decât viteza luminii.

Cercetători de la NASA care au postat pe forumul Nasa Spaceflight , susțin că direcționând raze laser în camera de rezonanța EmDrive, au observat că acestea se deplasau cu viteze mai mari decât viteza luminii – ceea ce este de fapt principiul warp din faimosul serial și film SF.

Într-o altă postare se susține că modelul matematic de interferență găsit în EmDrive este similar cu cel din tehnologia Warp.

Nu-mi rămâne decât să vă spun: ”Engage!” 🙂

 

 

View Comments (3)

3 Comments

  1. Pingback: Tehnologia, bat-o vina! | Caroline Scribit

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Tehnologii
@MihaiStescu

Project Manager Blogdetehnologie.ro, blog personal: mihai.stescu.ro

More in Tehnologii

Samsung Electronics anunță inițiativele pentru 2022 care fac electrocasnicele mai prietenoase cu mediul înconjurător

Mihai Stescu10 ianuarie 2022

NeoTech, un nou proiect cripto românesc, bazat pe tehnologii digitale inovative Smart City

Mihai Stescu20 octombrie 2021

Mobilitatea nevăzătorilor, mai accesibilă cu .lumen

Mihai Stescu2 decembrie 2020

Apă din aer pentru situații de urgență (P)

Mihai Stescu10 aprilie 2020

Synology susţine efortul companiilor de a organiza lucrul de acasă pentru angajaţii lor

Mihai Stescu30 martie 2020

Un nou serviciu de transfer fisiere – Smash

Mihai Stescu28 iunie 2018

Caterpillar: „New Range. New Rules.” în România prin Bergerat Monnoyeur

Mihai Stescu14 mai 2018

Quail Digital crește productivitatea și calitatea serviciului oferit clientului în retail

Mihai Stescu10 aprilie 2018

Quail Digital – o soluție de comunicare ideală cu impact imediat în experiența clienților

Mihai Stescu5 februarie 2018